Aktualności

24 czerwca 2020 10:42 | Aktualności

Projekt: "Przywrócić pamięć - historia rodziny Rohrów" w ramach Cyfrowej Szkoły Wielkopolsk@2020

Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@2020 zakłada pracę metodą projektu przy wykorzystaniu narzędzi TIK. Jednym z podprojektów jest Cyfrowa Encyklopedia Dziecięca, w której opisane zostają losy wybranych rodzin z Wielkopolski. Dwunastu uczniów naszej szkoły postanowiło zwiększyć swoje kompetencje cyfrowe i spróbować swoich sił w projekcie. Podczas jednych z pierwszych zajęć młodzież wybrała Wilhelma Rohra oraz jego rodzinę jako temat swojej pracy.
W październiku została wybrana grupa dzieci, chętnych do pracy nad biogramem wybranego przedstawiciela jednej z golińskich rodzin. Uczniowie, wspólnie z panem Henrykiem Dudą, wybrali temat oraz poznali nowatorskie metody. Przeprowadzili research na temat historii rodziny Rohrów oraz ich pochodzenia. Praca nad szukaniem informacji była kontynuowana po feriach zimowych z panią Katarzyną Zmysłowską. W tym czasie dzieci nawiązały kontakt z potomkiem rodziny, panem Markiem Rohrem Garzteckim, którzy udzielił krótkiego wywiadu na temat swoich przodków oraz wskazał interesujące źródła. Referat Dariusza Czwojdraka rzucił nowe światło na historię Rohrów. O tym, że rodzina była wyjątkowo ceniona przez mieszkańców Goliny, mogliśmy przeczytać także w wymianie listów między panią Stanisławą Klupsch oraz Ewą Wilczur – Garztecką, córką Wilhelma. Praca nad źródłami przybliżyła uczniom historię pałacu oraz wojennych doświadczeń rodziny.
Praca nad projektem była nieco utrudniona, gdy pojawiła się edukacja zdalna, jednak – mimo braku bezpośredniego kontaktu, uczniowie mogli porozumiewać się z opiekunem przez messengera lub skype'a. Rozmowy, przygotowanie grafik i drzewa genealogicznego oraz wyszukiwanie materiałów pozwoliły na stworzenie biogramu oraz krótkiego artykułu do encyklopedii. Ponieważ jednym z wymagań projektu, była wycieczka grupy projektowej, uczniowie udali się również na wirtualny spacer po Muzeum Żydów Polskich POLIN, gdzie mogli zapoznać się z kulturą żydowską.

Młodzież zapamięta pracę nad przygotowaniem projektu na długo. Mimo że nie wszystko zamierzenia udało się zrealizować, było to cenne doświadczenie. Wymagało dużego nakładu pracy i samodyscypliny, zwłaszcza w czasie zdalnego nauczania.

 

Przeczytano: 98 razy. Wydrukuj|Do góry

Zdjęcia: