
Debata oxfordzka w naszej szkole
Uczniowie klas 7 i 8 zmierzyli się w pierwszej debacie oxfordzkiej. Ich zadaniem była dyskusja na temat wpływu liczebności klasy na nauczanie i jego efekty oraz ogólne samopoczucie uczniów w szkole.
W debacie wzięli udział trzyosobowe zespoły. Obrońcami tezy, że w wieloosobowej klasie jest lepiej, byli ósmoklasiści: Zuzanna Armata, Maksymilian Chwiłkowski oraz Jan Maciejewski. Ich przeciwnikami zostali uczniowie klas 7a i 7b: Jan Morawski, Miłosz Ratajczak i Kacper Trojan. Wydarzenie zostało przeprowadzone z uwzględnieniem zasad debaty oxfordzkiej. Młodzież zatem nie tylko musiała omówić przygotowane wcześniej argumenty, ale również udzielać odpowiedzi na pytania kolegów, publiczności i jurorów. Dzięki temu mogła udoskonalić kompetencje dotyczącej umiejętności wypowiadania się, kulturalnej dyskusji, radzenia sobie ze stresem oraz współpracy w grupie.
Jury w składzie: p. Monika Kląskała, p. Bożena Posypanko, Adrianna Busza, Martyna Eliasz i Maja Mróz oceniło wystąpienia. Zwycięską stroną debaty zostali uczniowie klasy 8. Gratulujemy!
To była pierwsza, ale z pewnością nie ostatnia debata. Organizatorem akcji była nauczycielka WOS-u p. Katarzyna Zmysłowska.
Zdjęcia robiła Julia Rochowska z klasy 8.